dimecres, 23 de maig del 2007

El perill de l’ADSL


Se n’ha parlat molt de les consequències malignes per a la salut de les línies d’alta tensio i dels telefons mobils. Sense anar mes lluny tenim el cas de la linia d'alta tensio que ens ha de conectar amb França. Ara però toca el torn a les conexions d’internet sense fils tambe conegudes com a Wi-Fi (Wireless Fidelity). Tot i que aixo ja era conegut, ara els mass media se’n comencen a fer ressò. Les connexions sense fils es basen en l’establiment d’un senyal de radio entre el ordinador i la linia de telèfon fixe mitjantçant el qual es transmet l’informació.


En un experiment elaborat pel programa Panorama de la BBC en un escola a la localitat de anglesa de Norwich, es va mesurar l’intensitat de la radiació d’una xarxa Wi-fi en una classe i va resultar ser 3 cops o més intensa que la radiació emesa per una antena de telefon mòbil.

Segons informa el diari the Times, el Dr Olle Johansson, del Karolinska Institute a Suecia, ha duut a terme experiments sobre radiacions d’intensitat similar o menor a les Wi-Fi i ha trobat possibles implicacions biologiques.
Jo sempre havia estat un gran fan de les connexions inal.lambriques fins que un dia em vaig adonar que quan em connectaba a internet a través del meu telefon mòbil, notava una escalfor intensa a la cama aprop d’on es trobava el modem. Arrel d’aixo vaig fer recerca sobre el tema a internet i vaig llegir diversos articles que deien que l’exposició a radiació provinent de les xarxes Wi-fi eren tant malignes com les dels telefons mòbils. Al final vaig decidir cancl.lar el meu contracte amb la meva companyia de telefon mobil per accedir a internet i em vaig posar un modem amb fils a casa amb el qual accedim a internet.

Bibiliografia:
1. http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/6674675.stm
2. http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/health/article1816571.ece